pühapäev, november 24, 2019

E. Henry "Miljon juunit" (november VI)

360 lk
2018, Päikese Kirjastus
Eile lubasin endale, et kui NaNoWriMo raames kirjutatava romaani päevase sõnade arvu täis saan, siis luban endale auhinnaks vahepeal taas ühe raamatu lugeda. ,,Miljon juunit" tuli minuga viimasel raamatukogu retkel kaasa ja ahvatles mind riiulis päris mitu päeva.

,,Miljon juunit" tutvustavast tekstist jäi kõige rohkem meelde, et see on Romeo ja Julia stiilis armastuslugu. Kõlas paljutõotavalt.

Esimesest hetkest juhatati mind aga maagilisse maailma, kus toa nurgas on kummitus nimega Suleke ja hirmutavad sündmused hakkavad juhtuma, kui ilmub välja kummitus nimega Nimetu.

Seejärel algas "Romeo ja Julia" osa, kus kohtusid need, kes ei pidanud kohtuma ehk põlvkondade kaupa vaenujalal olnud perekondadest pärit 17-aastane June ning 20-aastane Saul. Nende armastuse tärkamine oli ühelt poolt ette teada ja suht klišee, aga samas ikkagi oli kogu aeg ootus õhus, et kuidas see ikkagi lahendatakse.

Kiiresti sai aga selgeks, et armuloost olulisem on maagiliste sündmuste ja hirmsa needuse mõistmine. Nii hakkasid pihta Valgete abil rännakud mineviku sündmuste radadel, kus peategelased said osa ammu toimunud sündmustest. See kõik pani küll aegajalt ennastki aknast välja vaatama, et kas äkki on kedagi näha... kuid tegelikult olid need sellised suht turvalised retked ja väga hirmus ei hakanudki.

Ühel hetkel märkasin, et kell oli 5 hommikul ja mul oli ikka veel osa raamatut lugeda. Väga raske oli pooleli jätta ja magamiseks paus teha. Pinge kestis lõpuni. Ootusärevus, et mis on tegelikult kõige taga, kasvas ja kasvas. Raamatu lõpus jäi süda rahule ning midagi ei jäänud kripeldama.

Kui vinguda, siis minu jaoks olid mõned teemad vestlused liiga lühidad ja iga sõna pidi hästi hoolega lugema, et oluline info puudu ei jääks. Ma ise olen pigem selline heietaja, kes tahab, et vesteldakse pikemalt. Minu enda loomingus see paljudele meeldib ja mõnele ka mitte. Aga mis teha, sellised veidi pikemad vestlused meeldivad mulle lihtsalt rohkem. 

Mulle ,,Miljon juunit" väga meeldis. Ma ootasin midagi muud ja olin suht üllatunud, kui hakkasin aru saama, millist teost loen. Aga seejärel tuli lihtsalt ootused unustada ja lugu nautida. Väga mõnus!


***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: