laupäev, november 09, 2019

K. Raju "Reklaamitrikk 1.5" (november II)

296 lk
2019, Äripäev AS

Reklaami tarbime kõik igapäevaselt. Mõni vähem, mõni rohkem. Mõni teadlikult, enamik meist aga alateadlikult. Kõige parem näide alateadlikust tarbimisest on see, et kui köhatad ja 7-aastane laps ütleb sulle, mis nimega köharavimit pead kohe kasutama ning lisab juurde reklaamis kasutatava tunnuslause.

Reklaamist rääkimine on ilmselt ka hea teema, kuidas paljud närvi ajada, aga minu arvates peaks sellistest teemadest just rohkem rääkima. Just sellepärast, et see on meie elu igapäevane osa ja kui saad aru, mida sinuga iga päev teha püütakse, siis suudad otsuste tegemisel reklaamitrikke vältida.

Kirjanikuna on minu jaoks ka alati küsimus olnud, et kuidas ja kas ja kui palju peaks reklaami tegema. Ikka jätkub "traditsioon", et mõned raamatud, mis on kõikjal nähtavad ja edetabelites ja muudkui ostetakse ja loetakse... saavad "tavalistelt lugejatelt" hiljem hoopis kriitilise hinnangu, sest sisu nagu polegi. Aga reklaam on kõva ja paljud mõtlevad, et peab ostma ja lugema, sest "kõik ju teevad seda".

Esimeste raamatutega olin mina kindel, et minu osa on ainult raamatuid kirjutada. Umbes pärast kolmanda või neljanda raamatu avaldamist sain aru, et isegi kui kirjutada kogu aeg väga häid raamatuid, ei aita see saada maailmakuulsaks kirjanikuks, kui keegi neist raamatutest ei tea. Enda teoste (toote!) pidev parendamine on oluline, aga see, et toode tarbijateni jõuaks on sama oluline.

Kent Raju jagas oma raamatus tõesti häid mõtteid. Rääkis nii neile, kes reklaame tarbivad kui ka neile, kes mingi tootega peavad kliendini jõudma. Väga palju oli vaateid reklaamiagentuuri argipäeva. See oli minu arust veel eriti väärtuslik osa, sest aitas kulisside taha näha.

"Reklaamitrikk 1.5" on hästi mõnusas stiilis kirjutatud. Muhe, paljude illustratsioonidega, hea suure reavahega ning mõnusate lehtedega (jaa, see on lugemisel oluline). Kui algul reavahet ning tähtede suurust vaadata, tuli kohe mõte, et teos oleks võinud poole lühim olla, kui tähti ja reavahesid "normaalses" suuruses teha. Tegelikult aga lisas vormistus lugemisele palju juurde ja tõesti oli mõnus seda raamatut lugeda. Väga kasutajasõbralik.

Mina sain enda jaoks paberile kirja väga palju häid mõtteid. Just selliseid, mis aitavad tootega huvitatud tarbijani jõuda (ja teadmise, et reklaamiga peab tegelema!!!), mitte spämmimise, ega ajupesu õpetust.

Ilmselt ajab reklaam meid närvi sellepärast, et näeme-saame igapäevaselt palju reklaami, mida ei taha saada. Aga tegelikult meeldiks ju kõigile, kui oleks kogu aeg olemas info nt uute toodete ja teenuste kohta, mis meid huvitavad. Pigem aga läheb nii, et kuna reklaami on palju, siis viskad minema/kustutad tihti ka need reklaamid, milles olev info tegelikult huvitab.

"Reklaamitrikk 1.5" on parim reklaamialane raamat, mida olen siiani lugenud... aga ega ma ausalt öeldes pole siiani ühtegi ka lugenud. Praegu igatahes annan välja esikoha!  

***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: