neljapäev, detsember 31, 2020

L. Roomets "Minu elulugu. Jens Kuusk, 8-aastane" (detsember VI)

 102 lk

2020, Tänapäev

Kui sul on kodus poeg, siis sa tead, millest Jens Kuusk räägib. Ja mul on poegi 3. Ma tean, millest Jens Kuusk räägib. Näha on, et ka Lille Roomets teab, millest ta raamatus "Minu elulugu. Jens Kuusk, 8-aastane" räägib. Lille võitis selle käsikirjaga 2019.aasta lastejutuvõistluse.

Jens Kuusk on 8-aastane poiss, kes koos kahe sõbraga koolivaheajal linnas endale tegevust leiab. Hätta nad ei jää. Tegevust leidub. Kui üks mõte ei toimi, leitakse uus ja ... kui see ka ei toimi, siis järgmine. Millegi pärast on nii, et ühel hetkel on käimas võrdlus, et kõik ikka vanematelt võrdelt pahandada saaks, sest ... no seda nad kõik oma tegude eest saavad. 

Leidsin korduvalt ennast mõtlemas, et kuna me elame maal, siis minu poisid leiutavad vähemalt oludes, kus naabrid ja ülejäänud linnarahvas poiste "headest ideedest" osa ei saa. Nii on mul üks mure vähem. 

Aga kuna need lood ei toimunud minu tagaaias, siis itsitamist oli ikka selle raamatu jooksul korduvalt. Ja kes ütleb, et see on liiga kiire lugu ning pole realistlik, siis ... on küll realistlik. 

Jens annab tihtilugu asjadele ja olukordadele täiskasvanulikke hinnanguid ning lisab, et on kuulnud, et ema või isa nii ütleb. Kuna ta on üksik laps, siis on ka see täiesti reaalne, et selline laps saab palju osa vanemate vestlustest ning tõesti jätab meelde, millise hinnangu vanemad samas olukorras annaks.  

Eks laste parimad etteasted tulevadki sellest, kui nad hakkavad tegema asju, millest midagi teavad, aga ei tea täpselt, kuidas seda teha ja siis mõtlevad lahenduse välja.  Katsu siis pärast pahandada, kui tegelikult mõte oli ju õige.

Minu 9-aastane arvas sellest raamatust nii: 


See on kindlasti üks raamat, millega poisid lugema saab. Minu tüdruk pole seda veel lugema jõudnud, kuid usun, et talle kindlasti meeldib ka. Poistele võib aga väga julgelt selle raamatu nina alla lükata. Ja lapsevanematele samuti hea lugemine.  

Seega soovitan väga soojalt.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

 

 




 

Kommentaare ei ole: