esmaspäev, jaanuar 18, 2021

E. Sepp "Lumelinnu surm" (jaanuar V)

 254 lk

2020, Eesti Raamat

Kui oleksin niisama raamatupoes valinud, siis poleks see raamat kunagi mu lugemislauale jõudnud - pealkiri nimelt vihjab otseselt kriminaalsele loole. Hoolimata minu hiljutisest positiivsest kokkupuutest krimi ja põnevikuga, ei oleks see ikkagi mu esmane valik. 

Õnneks aga tegime sügisel Ene Sepaga live-kohtumise, milles ta rääkis, et tegemist on ikka täitsa mitte-kriminaalse noortekaga. 

"Lumelinnu surm" on raamat sõprusest ja sellest, kuidas sõprade kadumine ühele 14-aastasele väikelinna tüdrukule mõjub. Nimelt kolivad Isabeli kaks parimat sõpra ootamatult ära, nii et tüdrukul tuleb üksi vastu minna nii koolivaheajale kui uuele õppeaastale. 

Oma kurvastavas üksinduses avastab Isabel foorumi, kust aja jooksul leiab päris mitu head neti-sõpra. Teoses on arutletud ka selle üle, et kas anonüümsed tegelased foorumis saavad ikka sõbrad olla? Aga kui nad aitavad ja toetavad sind su elu probleemides rohkem kui inimesed, kes füüsiliselt on küll sinu kõrval, aga tegelikult su elus ei osale? Kes siis on päriselt sõber? 

Minu jaoks on selles mõttes selle loo toon võõras, kuna mul pole ühtegi sellist "sõbrad igavesti" sõpra. Inimesed ikka tulevad ja lähevad, sest meie kõigi elud on pidevas muutumises. Päris mitmed on küll veidi kauemaks pidama jäänud, aga ikkagi pole kedagi sellist, et ühe inimese kadumine kogu mu elu seisma paneks. 

Ene on aga noorte olemuse ilmselt suht hästi tabanud, sest 14-aastase jaoks on sõprade omamine hoopis olulisem teema kui täiskasvanutele. 

Raamatu pealkiri "Lumelinnu surm" on küll väga tabav ja ikka täitsa mõnus riugas lugejale. Seda võib väga mitmeti valesti mõista ... enne kui viimastel lehtedel lõpuks selgub, mida pealkiri tegelikult tähendab. Nii et pealkirja eest kindlasti 5+.

***

Minu uue noorteromaani ,,Mälestusteta suvi" 1.osa viimased raamatud on poodides! 
Telli raamat SIIT!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".

 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: