laupäev, juuli 25, 2020

D. Colbert ,,Harry Potteri võlumaailmad" (juuli IX)

216 lk
2002, Ersen
See raamat seisis terve igaviku mu raamaturiiulis. Kui aga ,,Harry Potter ja Azkabani vang" sai läbi loetud, haarasin kohe riiulist ka selle raamatu. Teemasse sisseelanult oli hoopis teine asi sellist raamatut lugeda.

Tegemist on mitteametliku raamatuga, milles räägitakse Harry Potteri raamatutes kasutatud müütidest, legendidest ja faktidest. Mitteametlik tähendab seda, et pidevalt oli kirjas, et ,,ilmselt Rowling arvas nii" või ,,arvata võib, et Rowling sai sellest inspiratsiooni" jne. Ja isegi, kui see kõik polnud tõde, oli tõsiselt põnev lugeda, kuidas erinevad teemad nii erinevate riikide müütides ja uskumustes kokku jooksid.

Mul on endal kristiku kultuuriloo magistrikraad ja just need õpingud olid aeg, mil mõistsin, et kogu maailma ei saagi ühe usundi, ega ühe rahva müütidega selgitada. Võib kõlada lapsikult, aga tegelikult on selle taga sügavam mõistmine, mis paljude jaoks jääb selgitamatuks.

Seda põnevam oli raamatut ,,Harry Potteri võlumaailmad" lugeda. Selles raamatus on tõstatatud küsimused nagu, miks muutus Sirius Black mustaks koeraks, missugune olend ei saa kummardada, miks on härjapõlvlased head pangapidajad, kuidas hirmutada ämblikku jne.

Rowlingi enda kirjutatud selgitav raamat on kindlasti põnevam, kuid minu jaoks oli ka see väga põnev, kuna ma pole Potteri teemaga veel väga tuttav.

Nagu mainisin oma arvamuses raamatust ,,Harry Potter ja Azkabani vang", siis aasta(kümne)te jooksul olen näinud, kuidas Rowlingu ümber püütakse luua müüti, et töötu pereema pani kohvikutes kirja oma esimese raamatu ja see sai kohe kuulsaks. Ehk et nagu see oleks tema esimene katsetus. Tegelikult on ilmselge, et Rowling on väga palju lugenud ja uurinud ning et tema teosed on ikka väga läbimõeldud. Ilmselt aga töötab müüt ,,Tuli! Nägi! Võitis!" paremini kui teadmine, et autor on pikalt enne seda tööd teinud, et Potteri lugude sari kokku kirjutada.

,,Harry Potteri võlumaailmad" on huvitav lugemine ilmselt ka neile, kes pole tohutud Potteri fännid, kuid huvituvad lihtsalt müütidest ja legendidest. Pigem on tegemist lihtsama lugemisvaraga.


***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: