laupäev, juuli 11, 2020

A. Vance ,,Elon Musk: Tesla, SpaceX ja rännak ulmelisse tulevikku" (juuli II)

336 lk
2015, OÜ Küppar & Ko


See oli järjekordne raamat, mille puhul jäi segaseks, et kas see oli nüüd elulooraamat, juhtimisõpik või pigem midagi täiesti vahepealset. Nagu jäid minu jaoks segaseks ka Jeff Bezosest rääkiv Amazoni raamat ning ,,Triljoni dollari coach".

Teos räägib Elon Muski lapsepõlvest, noorukieast ning sellele järgnenud järjest suurematest saavutustest, mida saatsid pidevad ebaõnnestumised. Aegajalt oli tunne, et kui ma ei teaks, et lugu lõppeb hästi, siis ei usuks, et siit midagi head välja võib tulla. Ebaõnnestumisi ja möödalaskmisi tundus lihtsalt liiga palju olevat.

Elon Muski nime olin enne kuulnud, aga tegelikult mingit põhjalikumat tausta ei teadnud. Teadsin umbmääraselt, et ta on kuidagi oluline ja rikas. Sellest raamatust sain aga suht põhjaliku ülevaate tema tegutsemisest elektriautod, päikeseenergia kasutamisee ning raketiehituse valdkonnas. Lugesin paljudest tema hullumeelsetest ideedest ning sellest, mida ta neist ideedest oli ka ellu viinud.

Kuna teos on ilmunud 2015.aastal, siis usun, et sellise teguviisiga mees kindlasti pole ka viimased aastad puhanud.

Rohkem jäi aga millegi pärast kummitama mõte, et huvitav, kas hullude ideede elluviimiseks ongi vaja inimesi, kes kooli ajal ongi teistest erinevad ja nö seltskonda ei sobitu? Kõik täiskasvanuna midagi uut arendanud inimesed tunduvad kooliajal olevat kuidagi tõrjutud. Või on see nii ainult nende edukate puhul, kellest ma olen raamatuid lugenud?

Hämmastav oli näha, kuidas üks inimene kõigist neist suurtest ebaõnnestumistest hoolimata lihtsalt edasi rühkis, oma ideedesse uskus ning lõpuks kõigile tõestas, et tal oli õigus.

Korduvalt oli juttu sellest, et Elonit kannustas soov teha maailma paremaks. Võib öelda, et rikkana on hea sellist juttu ajada, aga suure osa oma ideede teostamise ajast pidi ta ju siiski hoopis raha pärast muretsema. Järelikult oli vastupidi- suurtest ebaõnnestumistest ülesaamiseks peabki olema selline idee või mõte, mis sind ennast kannustab rohkem kui lihtsalt mingi rahasumma.

Kuna lähenesin sellele raamatule ilma igasuguste ootusteta, siis oli mõnusalt silmaringi avardav teos. 

***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: