neljapäev, juuli 02, 2020

S. Lundberg ,,Küsimärk on pool südant" (juuli I)

352 lk
2019, Eesti Raamat
,,Küsimärk on pool südant" on raamat, mis oli juba ammu silma jäänud. Mingil hetkel lugesin aga selle kohta negatiivset arvustust ja jätsin seejärel julgelt kõrvale. Raamatu sisu kohta saad täpsemalt lugeda kirjastuse kodulehelt siit: ,,Küsimärk on pool südant".

Hoolimata eelarvamustest, haaras lugu mind kohe endasse. Ühelt poolt oli see tegelikult vastik ja kratsiv lugu, ei midagi meeldivat. Aga samas siiski kaasahaarav.

Lugu kulges paralleelselt peategelase tänapäeva ning lapsepõlve vahet. Lapsepõlve osa oli minu jaoks lugu sellest, mida vaesus teeb inimesega. Või pigem- kuidas töötu ema ning vangist isa tegevus (või tegevusetus) mõjutas laste arengut. Kogu aeg kratsis kuklas mõte, et pole ju võimalik nii halvasti elada ja et mitte keegi midagi ei tee. Rääkimata sellest, et miks lapsed sellise vaesusega leppisid ja seda varjata aitasid? Tegelikult on aga vana tõde, et isegi suurimate lurjuste lapsed enamasti kaitsevad neid, sest laste jaoks on tema vanem ikkagi kõige olulisem ning nende teguviisi püütakse toetada.

Teiselt poolt  peategelase edukas olevik. Või kui edukas saab olla, kui sa osa oma elust oled kõrvale jätnud ja püüdnud ilma selleta edasi minna? Tegelikult ei saa ju edasi minna, kui minevik sangpommina jala küljes kõlgub. Kui raskust oma jalge ümbert lahti ei haruta, siis jäädki paigale, isegi kui endale tundub, et liigud.

Lugemist lõpetades ei olnud väga hea ja helde tunne. Kõik lõppes küll loogiliselt, aga tõesti kuidagi kratsiv teos. Teisalt aga oli see kuidagi nii ilusalt valus. Võiks öelda, et armastuse erinevate servade kompamine. Hea, et ma ikka selle looni jõudsin. 


***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: