pühapäev, juuli 12, 2020

R. Rebane ,,Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit" (juuli III)

184 lk
2019, Menu Meedia OÜ


See oli siis nüüd selline raamat, mida lugesin küll algul Elisa Raamatust, kuid enne raamatu lõpetamist tellisin Raul Rebase kodulehet endale autogrammiga oma raamatu. Lihtsalt nii hea oli.

Viimastel aastatel on meediaga suhtlemine aegajalt olnud ka minu elu osa. See on käinud kuidagi kogemata ja pikemalt planeerimata. See tähendab, et mingit suuremat teooriat ja oskusi selle taga pole. Kuna ametilt olen õppinud personalijuhiks, siis õppisime ühes aines (töö)intervjuude läbiviimist ning poliitmaastikul tegutsemise käigus oleme ka avaliku ning meedias esinemise teemasid puudutanud. Kõige rohkem õpetusi sain paar tundi enne seda, kui 2016.a septembris koos tipppoliitikutega ,,Foorumi" saates käisin. Seal ma... no... jäin ellu!

Aga nii põhjalikke ja konkreetseid ja selgeid ja teostatavaid samme pole ma varem kellegi käest saanud. Rauli kirjutatu on hästi loogiline. Näidetena toodud meedialood olid paljud tuttavad ja nii oli kerge mainitud käitumiste tagajärgi mõista.

Kirjaniku ja kirjastajana on meedia roll minu tööelus väga oluline. Või peaks olema, kui ma sellega paremini hakkama oskaks saada. Õpetused ja sammud, mida ta välja toob, on tõesti sellised, et saad täna ja kohe ise kodus õppima hakata. Küsimus pole selles, et kõigist meist peaks igapäevaselt meedias esinejad saama. Asi ongi pigem selles, et kui mingil hetkel tuleb koht, kus sul on vaja ja võimalik meedias esineda, siis peab ka see esimene kord juba hea olema. Nagu Raul korduvalt mainib- esimest viga ei tohi teha, sest meediasuhtluses on sellest väga raske või võimatu üle saada.

Raamatus ,,Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit" õpetused on sobilikud nii tippsportlasele, poliitikul, kirjanikule, lauljale, näitlejale, kui aga ka inimesele, kes peab meedia kaudu üldsust teavitama nende külaplatsil toimuvast ägedast üritusest, kuhu kõik on oodatud.

Millegi pärast tekitasid sooja tunde alati kõik Gerd Kanteriga seotud näited. Oleme ju samast keskkoolist läbi tulnud. Tema minust vaid mõned aastad vanem. Ilmselt on sellel mingi selgitus, miks inimeses tekib mingi emotsioon, kui näeb, et edu on saavutanud inimene, kes on tulnud sarnastest tingimustest. Gerdi meediasuhtluse taseme paranemist saime ju kõik tema tippsportlase karjääri ajal nautida. Järelikult on meil teistel ka lootust.

Kui mu enda raamat kohale jõuab, siis kleebin selle täis märkmepabereid, joonin neoonse markeriga tähtsamad kohad ära ja hakkan õppima ja harjutama. Just seda Raul Rebane soovitab- treenida meediasuhtlust, et ei jääks valedel põhjustel (oskamatusest!) edastamata see, mis sul endal on maailmale anda.



***
Minu uus noorteromaan ,,Mälestusteta suvi" 1.osa nüüd saadaval! Telli raamat SIIT!


Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 






Kommentaare ei ole: