neljapäev, detsember 29, 2022

H. Künnapas "Sõbrad nii ei tee" (detsembr IX)

176 lk

 2022, Heli Kirjastus OÜ

Aeg siis taas ühte enda kirjutatud raamatut lugeda ja tutvustada. 

Mina olen selline autor, kellele meeldib oma raamatutest rääkida inimestega, kes neist veel midagi ei tea. Ma lihtsalt ei mäleta tihti enam, mida raamatusse kirjutasin ja üliraske on rääkida inimesega, kes teab väga hästi, mis mu loos juhtub. Mitte, et mu lugu endale oluline ei oleks. Mul lihtsalt on esiteks peas uued lood. Teiseks aga tean mina ju kõike, mis oleks võinud seal olla. Nii ma mõnikord ei mäleta, et mis ma siis päriselt raamatusse kirjutasin  ja mida mitte. 

"Sõbrad nii ei tee" on väga tundeline lugu. Selles on sõprust ja armastust, kurbust ja rõõmu, pettumust, üllatumist jne. Helena ja Joonase teekond käib läbi ansambel Terminaatori laulude. Ühelt poolt tegi see kirjutamise lihtsamaks, sest mingid sõnad olid ees. Teisalt aga oli kohati keeruline otsustada, et millise laulu nüüd järgmiseks võtan ja millised ägedad laulud raamatust välja võtan. Seegi oli kohati lihtne, sest võtsin endale ette Terminaatori 35.sünnipäeval esitatud laulude nimekirja. 

Kuna "Sõbrad nii ei tee" vaatab ka peategelaste kooliaega, siis oli hea võimalus sisse kirjutada ka emotsioonid ja käitumised, mis täiskasvanutele enam omased ei ole (või vähemalt ei peaks olema). Teos hõlmab päris mitmekümne aasta jooksul toimuvaid tegevusi. Kirjutades oli selle võrra muidugi keerulisem, et tuli lühiromaani mahutada päris pikk ajaperiood nii, et lugejad ikka aru saaks, mis toimus. 

Selle teosega olen ise aga väga rahul. Kirjutamise ajal oli hirme ja kahtlusi palju, kuid see, kuidas lõpuks välja tuli, lubab kõik need ebalused unustada. 

Liis Karu tegi järjekordse imelise kaanekujunduse ja Helen Roots korrastas mu eesti keele ilusaks. 

Aitäh kõigile, kes seda raamatut on lugenud ja ilmselt ma loen seda ise mõne aja pärast uuesti. Praegu on "Sõbrad nii ei tee" mu enda kirjutatud raamatutest minu jaoks kindlasti esikolmikus.

 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

 

Kommentaare ei ole: