teisipäev, detsember 13, 2022

M. Meyer "Cress. Kuu kroonikad #3" (detsember V)

626 lk

2018, Pikoprint 

Kuu kroonikad #3


Korralikult üle 1000 lehekülje Kuu kroonikaid on nüüd praeguseks loetud, kuid 2 osa on veel jäänud.

Eelmiste osade taustaks olid Tuhkatriinu ja Punamütsikese muinasjutud. Seekordse osa inspiratsiooniks aga Rapuntsel. 

Tegelikult oli seekord seos muinasjutuga veelgi õhulisem kui varasemates raamatutes. Cressil olid tohutult pikad juuksed ning ta oli vangistatud õhulaeva (või kuidas iganes seda nimetati), aga see oli ka suht kõik. 

Seekord ristusid kõigi kolme teed, seega tegelasi ja tegevust rohkem kui eelmistes raamatutes. Vahepeal muutusid tüdrukud minu jaoks sarnaseks ning pidin pingutama, et ennast ikka järjel hoida, et kellest me seekord räägime. 

Jätkusid sündmused, mis viitasid, et kuulased korraldavad maalastele sõja. Läbi raamatu käis kuningliku pulma planeerimine, mis oleks Kuu ja Maa valitseja omavahel paari heitnud. 

Loomulikult tuli tegelastel läbi käia paljudest ebaõnnestumistest. Jätkuvalt tunnen, et olen Meyeri raamatuid lugedes kuidagi turvalisemal pinnal ning rohkem hoitud kui Maasi raamatute puhul. Mulle Maas väga meeldib, aga mulle meeldib ka see, kui ma ei pea lugedes ohkima, et "kust see siis nüüd tuli?". 

Eilse suure lumetormiga läks mõnusalt kokku see, et alles lugesin, kuidas Cress ja Thorn Sahara kõrbes jalutasid. Läbi tuiskava lume sumbates kujutasin väga hästi ette, kuidas nad ennast tundsid. Ei teagi nüüd, kas raamat aitas reaalsust mõista või vastupidi.  

Õnneks on selle sarja viimased raamatud ka tõlgitud ja olemas, nii et kindlasti tahan sarja nüüd järjest läbi lugeda.

 

***

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: