teisipäev, märts 24, 2020

A. Lindgren ,,Vahtramäe Emil" (märts VII)

120 lk
2004, Sinisukk
Täna salvestasime vanima lapsega kodutöö, kus ta pidi rääkima, milliseid Lindgreni raamatuid on lugenud ning ühest tegelasest pikemalt. Hiljuti tõin just raamatukogust lastele taas mõned Lindgreni teosed.  Eks ikka lootuses ka ise need koos lastega uuesti üle lugeda. Läks aga nii, et tegelikult luges ,,Vahtramäe Emili" õhtuti lastele ette abikaasa. Mina lugesin vaid ühe osa.

Tänane video sai meil Mathiasega aga selline:


Selle peale tekkis mul endal ka soov Emil ikka korraliklt läbi lugeda.

Astrid Lindgren on mulle läbi elu meeldinud. Lastele olen varem lugenud raamatuid ,,Lärmisepa tänava lapsed" ja ,,Bullerby lapsed". Kui Mathias oli väiksem, siis proovisin ka Karlssonit, aga sealt tuli liiga palju välja tsenseerida.

Ega ,,Vahtramäe Emil" pehmem raamat pole. Lindgreni tegelased on enamasti ikka sellised isepäised ja teevad asju teisiti. Mitte pahatahtlikult, aga teisiti... ja tulemus on massidele vastuvõetamatu. Emili lood meeldisid lastele väga. Ma ise nautisin samuti. Kuigi aastaid tagasi lugesin neid lasteraamatuid kindlasti teise pilguga, siis tunnen ikka, et Lindgren sobib lugemiseks igas vanuses.

Emilist lugedes sain küll muudkui paralleele tõmmata, sest mul ilmselt kasvab samuti kodus vähemalt üks Emil... kui isegi mitte mitu. Igav igatahes ei hakka. Ja pahandusi toovad tihti kaasa uudishimulikkus ning soov teisi aidata. Kumb neist halb on?

Lihtsalt asjad, mis juhtuvad... ei lase elul igavaks minna.

Raamat ,,Vahtramäe Emil" on ka üks juhtumine teise otsa. Lindgreni teostes on palju maaelu, nii et mõnes kohas ilmselt tänapäeva lastel tekkib küsimusi. Praegu läks meil Emili lugemine aga suht lihtsalt, nii et järelikult on veel mõistetav.

Meie igatahes jätkame Lindgreniga tutvumist, eriti kuna mitmel mu lapsel on nüüd koolis ka vaja tema teostega tegeleda.

***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: