pühapäev, juuni 30, 2019

P. McKenna "Ma teen su rikkaks" (juuni XI)

222 lk
2010, Fookus Meedia
Leidsingi siis taas raamatu, millest lihtsalt vaimustun. Lugesin kiiresti läbi... kuigi oleks tahtnud mõnuleda. Aga eks ma saan hiljem äramärgitud kohtade juurde tagasi tulla. Nii et kohe algul olgu selge, et see raamat mulle väga meeldis.

,,Ma teen su rikkaks" on ilmselgelt mu isikliku väljakutse "Kuidas ma 100 raamatu lugemisega rikkaks saan" järjekordne raamat.

,,Ma teen su rikkaks" on väga ambitsioonikas pealkiri. Võib arvata, et see mõjub inimestele kahel erineval moel- väga ligitõmbavalt või eelarvamusi tekitavalt ning eemaletõukavalt. Minu puhul oli küll väike eelarvamuse ussike sees, aga tegelikult huvi oli suurem.

Suures plaanis olid enamus mõtteid ja võtteid mulle tuttavad. Paljusid neist olen kirjeldanud minu enda raamatus "Rikaste inimeste 30 harjumust" ning samuti räägin neist facebooki grupis "Lugedes rikkaks"

Teose esimestest lehekülgedest olin aga võlutud. Selles oli kõik, mida mul oli vaja kuulda. ,,Ma teen su rikkaks" ei õpeta majandust, ega aktsiate ja muu sellisega kauplemist, vaid keskendub mõtlemistele. Nii et need, kes otsivad majandusteadmisi, sellest raamatust abi ei saa. Mina kuulun nende hulka, kes aga usuvad mõtlemise jõusse. Olen lihtsalt viimase paari aasta jooksul näinud, kui palju on mu enda ning mind ümbritsevate elu muutunud sellepärast, et mina oma mõtlemist ja suhtumist teatud asjadese, juhtumitesse ja inimestesse muutsin. Nii et seda nähes on lihtsalt raske mõtlemise jõusse mitte uskuda. Aga ma ei saa kellelegi teisele kahtlemist keelata.

,,Ma teen su rikkaks" üks oluline mõte on aga ka selles, et rikkus pole vaid raha. Nii, nagu ma enda raamatus "Rikaste inimeste 30 harjumust" välja toon, siis rikkus ja külluslik elu tähendab seda, et sinu erinevates eluvaldkondades on asjad hästi. Teada tuntud vana tõdemus on ju see, et kõik rahaliselt rikkad inimesed pole sugugi õnnelikud. Just seepärast, et on palju asju, mida raha eest osta ei saa. McKenna toob hea näite, et näiteks kui magad terve öö rahulikult, siis see on sama, mida rikkad endale lubada saaavad, sest raha eest võid osta küll parema madratsi jms, aga rahulik ööuni ei ole ostetav.

McKenna kinnitab, et saad selle, millele keskendud. Jällegi vana tõdemus. Seega kui suudad keskenduda sellele, mis sul juba on, siis saab ka juurde tulema hakata. Kuni mõtled pidevalt, et midagi pole, siis... ei olegi midagi, sest sa ise keskendud sellele. Juurde tulla saab sinna, kus juba on, nii et hakka oma elus märkama seda, mis olemas on.

Olen ennegi täheldanud, et aegajalt õiged raamatud jõuavad sinuni õigel ajal. ,,Ma teen su rikkaks" on mu raamatukogust toodud raamatute riiulis seisnud pea kuu aega. Aga eile tuli äkitselt meelde, et see seal on ning ka teadmine, et nüüd kohe hakkan seda lugema. Lugemise ajal sain enda jaoks selgeks mitu küsimust, mis mul hetkel enda edasiste tegemiste suhtes on. Peale selle sain poole raamatu peal ühe ülihea koostööpakkumise, millist mulle siiani pole tehtud. Nii et... kokkulangevused? Või tõesti on hea raamat?

Raamatuga on kaasas ka CD, mis pidavat olema hüpnotiseeriv. Kuna ma ei suutnud majast ühtegi CD-mängijat leida (minu arvuti küll on, aga see on töötoas), siis otsisin õhtul youtubest. Leidsin üles: I can make you rich. Nii et seda saab ka siit kuulata. Hüpnoosi teema mind ikka veidi hirmutab. Tegelikult aga oli see video ikka pigem meditatsioon. Nii et hirm oli ennatlik. Youtubest kuulamisega on muidugi see tore asi, et keset kõige sügavamat lõõgastumist lendab sisse mingi energiline reklaam.

Kes senisest tekstist veel aru ei saanud, siis olen sellest raamatust vaimustunud. Annan aga endale aru, et iga raamat (loetu!) mõjub vaid siis, kui oled ise selleks valmis. Minu jaoks töötas see just seetõttu, et olen ise mitu aastat erinevate plaanidega tööd teinud, palju poolikuid mõtteid töötoa seintele (paberil!) ja erinevatesse märkmikesse ning paberitele visandanud. Sellest raamatust loetu aitas mul kokku tõmmata otsad minu enda mitmete mõtete vahel. Tühja koha peale on raske ühelgi raamatul midagi erilist anda. See ongi pideva lugemise mõte- see aitab ühendada jooned sinu enda erinevate mõtete ja kogemuste vahel!    


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 19 raamatut. Sealhulgas käsiraamat "Rikaste inimeste 30 harjumust".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.
Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: