neljapäev, detsember 05, 2019

S. King "Kirjutamisest" (detsember IV)

304 lk
2018, Hea Lugu

See on lugemiselamus kategooriast "Raamat, mille lugemise järel teed midagi, mida sa pole kunagi varem teinud ja mille kohta arvasid, et sa seda mitte kunagi ei tee". Nimelt- mul on nüüd plaan mõni Stephen King´i kirjutatud raamat läbi lugeda.

Raamatu sisust on hea kokkuvõte teinud Kristja Sander. Samuti saad rohkem lugeda Rahva Raamatu või Apollo kodulehelt.

,,Kirjutamisest" on osaliselt King´i elulugu, rõhuga kirjanikuks kujunemise teekonnale ning teiselt poolt soovitused ja nõuanded, mis tema jaoks on kirjanikuks olemise teel toiminud. Seega sobib raamat nii kirjanikule, niisama raamatusõbrale, kui ka kirjutamisest unistajale.

Minu jaoks oli ,,Kirjutamisest" üks mõnus jutuajamine sõbraga. Või noh- vähemalt sama huviga inimesega. Nii julgustav ja enesekindlust toitev oli lugeda, kuidas keegi kirjutamisest nii kirglikult ja samas nii maiselt kirjutab.

Sügisel tegin paar koolitust "Kuidas 30 päevaga romaan kirjutada" ning lähiajal jõuab vähemalt e-raamatuna lettidele minu samanimeline raamat. Selle koolituse järel kuulsin korduvalt tagasisidena, et oli hea näha, kuidas kirjutamine on töö, nagu iga teine ja selle saab teadlikult nö juppideks võtta. Viimasel ajal kirjanikupalga (ja sellest loobumise) teemade ümber on samuti taas käinud vestlusi, et kas ja kuidas ja kui palju ja kes kirjanikest peaks makstud saama või mille eest peaks kirjanikud tegutsema.

King´i raamatut lugesin umbes kuu aja jooksul. Kusjuures novembrikuus kirjutasin ise NaNoWriMo raames valmis järgmise romaani esimese mustandi. Nii läksid praktikas taaskord käiku teadmised, mida siiani olen raamatute kirjutamise kohta õppinud kui ka samal ajal King´ilt loetud. Ja see töötas! Seekord oli tõesti hoopis teistmoodi tunne enda järgmist raamatut kirjutada.

Mul on läbi aastate kirjutamisega olnud see häda, et ma kirjutan... see tuleb kusagilt... aga ma ei oska kõigele nime anda, mida ma teen. Raamat ,,Kirjutamisest" oli sel teel mu suur päästja, sest sain aru, et ei peagi oskama kõigele nime anda, kui sa kirjutad oma lugu ja loole järgned. Aastate jooksul õppisin ennast kuidagi halvasti tundma, kuna ma pole läbinud igasuguseid loovkirjutamise koolitusi, ega õppinud aastate viisi teooriat. Alles viimastel aastatel olen rohkem ennast täiendama hakanud. King rahustas mind kõige selle suhtes maha. Mõistsin paljusid asju, mida kirjutamisest tean ja mida olen praktikas kasutanud, kuid ei osanud märgata, et seda teen, enne kui King´i raamatust lugesin. King julgustas, et see ei ole halb, kuid kirjutad intuitiivselt ja see toimib.

Kogu selle jutu lõpetuseks tulebki üles tunnistada jama, et ilmselt on plaanis lähiajal King´ilt mõni raamat läbi lugeda. Uurisin juba Lugemise väljakutse grupist järgi, et tal on ka teoseid, milles pole õudust, jälkust, hirmu jne. Ausalt, ma lihtsalt ei kannata neid. Teiste inimeste valu jms käib minust lihtsalt nii kõvasti läbi ja tunnen kõike, mida loen, nii et... ma ei saa ennast nii piinata.

Aastaid tagasi ei tahtnud ma midagi kuulda ulmest ja müstikast. Siis aga sattusid mu kätte järjest ,,Näljamängud" ja ,,Lahkulööja" ja tänaseks on ilmunud mu müstiline lasteraamat ,,Kolme pärna saladus" ning lähiajal alustan noortele mõeldud ulmelise triloogia kirjutamisega...

Ehk siis ma ei ütle ei kunagi, ega iial jne.

Õppetund õpitud! 

Või noh... eks varsti mu järgmiste raamatute pealt näete, kas ja kui palju ma õppinud olen. 

***
LEIA MU UUS LÜHIROMAAN ,,Valss Pärnu rannaliival" nüüd poodidest!!!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 20 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
 Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

Kommentaare ei ole: