laupäev, september 30, 2023

G. Flaubert "November" (september X)

80 lk

2020, Kultuurileht 

Teadsin juba raamatut valides, et ilmselt saan teose õhukest olekut vaadates koolilapselikult petta ning lugeda on seest ilmselt palju. Nii oligi. 

Ühelt poolt oli tegemist lihtsalt ühe noore mehe mõtisklusega. Teisalt oli selles aga kogu maailm oma võlus ja valus. Selline mõtisklev kulgemine, mille oluliseks osaks oli armastuse otsimine ja vajamine. Ja seda läbi väga erinevate värvingute. Veider oli, et 181 aastat tagasi kirjutatud noore mehe otsingud kõlasid kuidagi väga tänapäevaselt ja kõnetasid mind väga. Äkki lihtsalt oli minu enda jaoks aeg ja meeleolu õige. 

Armastuse kõrval oli oluliseks teemaks elu üldisemalt ehk mõtted elu mõttekusest või tühisusest. 

Valusat ja samas eredamat värvi andsid juurde noore mehe teele sattunud naise mõtisklused ja mälestused. Nende kokkupuude võetu kokku sellise lausega: 

"Nagu minul, nii olid ka temal rõõmud pööranud mureks, lootustest saanud pettumused, pöörasele ekstaasile oli järgnenud kirjeldamatu masendus, teineteist tundmata olime, tema hooruses, mina kasunuses, käinud läbi sama tee, jõudnud välja sama kuristiku äärele; kui mina olin otsinud südamedaami, otsis tema oma printsi, tema oli otsinud ilmarahva seast, mina oma südamest; kumbki meist ei olnud teda leidnud." (lk 55) 
Nii et see otsisklev teekond kõnetas kuidagi täiesti veidral moel ning jääb mõneks ajaks ilmselt kummitama. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: