kolmapäev, jaanuar 10, 2024

A. Marmell "Varga pakt. Vastupäeva seiklus" (jaanuar IV)

302 lk

2016, Pegasus


Mul on selle noorteraamatuga segased tunded. Ma ei saa siiani aru, kas see meeldis mulle väga või üldse mitte. Ühelt poolt oli üliäge lugu ja mõnusalt kirjutatud ja teisalt mind pidevalt häiris nii lugu, kui ka see, kuidas see kirjutatud oli. Täpselt nii segased mõtted kogu aeg olidki. 

Lugemise jooksul hüppasid mu mõtetesse korduvalt Bardugo "Vareste kuus" ja Aveyardi sari "Punane kuninganna". Samas need mõlemad meeldisid mulle väga ja lugemine läks lendlevamalt. 

Peategelaseks on meil siis taas noor tüdruk, kes on osav mõõgavõitleja ning kogenud varas. Samas on ta mõnda aega kõrgklassi inimeste seas elanud, nii et saab ka sellises ringkonnas hakkama. Tal esineb erinevate isikute all, nii et kuigi ta pole elu jooksul oma linnast välja saanud, siis tegutseb nii, et paljud teda üldse ära ei tunne, kui vahetab riided ära ning ennast teise nimega esitleb. 

Ja sellisest kirjeldusest hoolimata oli tõesti päris põnev. Ei saa öelda, et mul igav oleks olnud. 

Kuidagi oli aga keeruline lugeda. Autor on kirjutanud stsenaariume erinevatele arvutimängudele. Mõtlesin, et äkki see on see, mis stiili juures häirib, et asjad lähevad kuidagi kiirelt ja veidi pinnapealselt edasi. 

Keeruline oli ka see pidev hüplemine erinevate aegade vahel- paar aastat edasi, siis tänapäeva, siis paar aastat tagasi, veel paar aastat sellest tagasi, siis jälle edasi ... No et infot tuli väga erinevatest aegadest. Mõne asja kohta tundsin, et ma oleksin lugu rohkem nautinud, kui mingid mineviku osad oleksid mul varem teada olnud. 

Ehk siis auväärne komisjoni (minu ainuisikulises koosseisus) otsustas, et selle raamatu teist osa vähemalt praegu kohe küll lugema ei hakka, kuid samas selle raamatu lugemist ei kahetse. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: