pühapäev, jaanuar 21, 2024

C. Clare "Luude linn." (Surmav arsenal #1) (jaanuar VIII)

416 lk 

2013a, Varrak 

Hmm, ma püüan siin nüüd endale selgitada, et mida ma siis täpselt lugesin. 

"Luude linn" on mul ammu radaril olnud, aga mingi eelarvamus hoidis sellest eemale. Nüüd püüan kõik ammu kummitanud teosed aga järjest ära lugeda, nii et see sai ka ette võetud. 

Tegemist on noorteraamatuga, mille peategelane on 15-aastane tüdruk Clary, kes saab ootamatult teada, et ta on hoopis eriliste võimetega Varjukütt. Nii avaneb tüdruku ees täiesti uus ja senitundmatu maailm. 

Otsekõigeloomulikumalt oskab Clary üsna pea ilusti nuga käsitleda (või noh, esimese üleloomuliku eluka tapmise teeb ta samal päeval, kui oma võimetest teadlikuks saab, aga no enda arust suht kogemata). Ega ta ülejäänud relvakasutused ka väga teadlikud tegelikult pole, aga kuidagi üllatuslikult läheb tal ikkagi hästi. 

Minu üks vähestest eelteadmistest selle raamatu osas oli, et seal on ka kaasahaarav armulugu. Umbes sajanda lehekülje peal polnud ma üldse kindel, kes on see paar, kellest me räägime. Ma jätkuvalt kahtlustasin, et äkki see on hoopis see teine poiss, kuna ... esimesega olid asjad ka saja lehekülje järel ikka täitsa jahedad. 

No ja kui nad lõpuks (ma ei hakka ütlema, mitmesaja lehekülje järel!) suudlesid, siis selgitas tüdruk, et oli ammu tahtnud käsi poisi juustesse suruda, aga ... ma kuulsin sellest esimest korda alles sel hetkel. Armulooga oli muidugi nii, et asjad pöörasid hoopis teises suunas, nii et mingil hetkel oli ikkagi selge, miks sellega ülikaugele ei mindud (jah, ma guugeldasin, et kas see muutus ikka päriselt oli see tee, kuidas ka edasi minnakse. Sain sellise vastuse, mis lubab mul ikka edasi lugeda.). 

Mingil hetkel tundsin liiga palju kordi, et mulle räägiti liiga palju infot korraga, nagu autor poleks osanud seda tegevuse käigus jupi kaupa avada või siis öeldi tagant järgi, mida tegelane "kogu aeg tahtis/mõtles vms", kuigi sel ajal, kui mina eelmised mitusada lehte raamatut lugesin, ta veel ei tahtnud/mõelnud seda kogu aeg. 

Üldiselt olid aga olemas vampiirid, haldjad (kuigi neist vaid räägiti ja olulist osa neil polnud), deemonid, deemonitapjad ... no ja veel igasugu muud üleloomulikud asjad. 

Jäin  mõtlema, et kas poleks lihtsam, kui fantaasikirjanikud lepiksid kokku, et millised reeglid ja seadused lehtivad libahunditele, millised deemonitele jms, et siis ma ei peaks lugedes iga kord õppima, et millised on selles raamatus neile kehtivad reeglid? Oleks palju tahta? 

Ülimegaväga meeldib mulle muidugi see, et tegevuskohaks on New York, sest ... see on lihtsalt armas linn. 

Nii ma siis vingusingi lugedes muudkui mingite asjade üle ja samal ajal nautisin kirjutatut. Päris mitmed kohad olid ettearvatavad ja siis ma muudkui pööritasin silmi, seejärel aga avastasin, et tegelikult mulle ju meeldis see. Nii et ... lõpetasin kuidagi segaste tunnetega, aga ma tean, et kindlasti loen seda sarja edasi (ilmselt küll loen vahele nüüd mõnda teist sarja ja muretsen sellepärast, kas seal on vampiiridele jms ikka samad reeglid ... või õpin selgeks mõned uued). 

Vahepeal otsisin Netflixist raamatute põhjal tehtud sarja ka üles ja vaatasin mõned osad ära. Nüüd on siis tegelastel filminäitlejate näod kohe küljes, nii et pole pärast pettumust ei ühes, ega teises, et need mu ettekujutusega kokku ei lähe (see tähendas muidugi, et Jace osas elasin pettumuse sarja 1.osa vaatamise ajal üle ning ... noh, tehtud). Sarja püüan vaadata vaid nii palju, kui raamatust enne on loetud (ei, sellel pole mingit mõistlikku selgitust. Seekord lihtsalt proovin nii). 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: