teisipäev, jaanuar 23, 2024

L. Kundla "Murtud lukuga päevaraamat" (jaanuar X)

170 lk 

2024, Tänapäev

No nüüd siis on sel aastal ilmunud raamat ka loetud. Jah, täpselt nii tutikas see ongi. Raamatukogus olin esimene, kes selle laenutas. 

See on noorteraamat, mille peategelaseks on 19-aastane Ella, kes pärast gümnaasiumi lõpetamist Põltsamaalt Tallinnasse kolib. Veidi irooniline oli praegu lugeda raamatut, mille peategelane on ülielevil sellepärast, et asub  ülikoolis eesti keele ja kirjanduse õpetajaks õppima. Loo käigus saab ta muidugi kiirelt ka kogemuse, milline on selle eriala argipäev. 

Lühidalt öeldes on selline tore, lihtne ja armas lugu, kuhu on küll mahutatud nii palju erinevaid teemasid, kui nende lehekülgede vahele mahtus - iseseisva elu alustamine, esimene armastus, vaimne ja füüsiline vägivald, eneseotsingud, valimised ja ümbervalimised, suhted vanematega, pealinnas elamisega harjumine jms. Teemasid on palju, seega ühegagi süviti pole mindud. 

Lugemise käigus tekkis mitmeid norimisi, aga sellest hoolimata meeldis mulle autori keel ja stiil. Kohati tundus küll, et mõnedki sõnad vms olid sisse pandud, et noortekaks sobida, nii et ootan huviga, kuidas autor täiskasvanute teoseid kirjutab. Neis tunneks ta end keelega ehk mugavamalt. 

Peategelase elukogemus/-kogenematus olid kohati 19-aastase jaoks usutamatud, aga samas - kes olen mina, et rääkida, mis on raamatus usutav. Minu teostes on usutavuse osas kritiseeritud vist kõiki kohti, mis on päriselt elust võetud ning samas peetakse usutavaks asju, mida ma ise ka ei usu, et võiks kusagil juhtuda ning olen ülimalt pingutanud, et neid välja mõelda. 

Kaks asja, mis aga vigade osas kriipima jäid olid, et ühe peatüki lõpus lükkas Cristo jala uks vahele ja  ... järgmise peatüki algul sai peategelane teada, et selle poisi nimi on Cristo. Aga ta ise just eelmisel leheküljel ütles, et see oli Cristo...

Teiseks olen ma 99% kindel, et Jaapani aias ei ole pinke. Meil on ju Tallinnas ikka vaid üks Jaapani aed? Seega ei saa seal lebotada. 

Nii et selline kiire ja lihtne lugemine ning usun, et noored leiavad siit kindlasti teemasid, mis neid kõnetavad. Ootan huviga, mida autor järgmiseks kirjutab. 

 ***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: