pühapäev, jaanuar 14, 2024

C. Cassidy "Ingveripräänik" (jaanuar V)

240 lk 

2009a, Varrak 

 

See oli küll nüüd üliarmas lugu.

Tegemist on nooremale vanusele mõeldud noorteraamatuga sõprusest, eneseleidmisest, armastusest, reetmisest ja kõigest, mis sinna vahele mahub. Peategelased on umbes 12-13-aastased, aga tegelikult pole sel vahet. Jah, mingites küsimustes on oluline, kui vanad tegelased on, kuid samal ajal oli see lugu kuidagi eatu ning polnud probleemi, et kas tegelased käituvad vanusele vastavalt või et see mind ei puudutaks, kuna on liiga noortele kirjutatud vms. 

Ginger oli algklassides eemaletõugatud trullakas laps. Põhikooli osas aga leiab ta uue sõbra ning saab uuesti alustada. Ennast uuesti luua. Ta on sellega rahul ja õnnelik, et minevik on möödas. 

Erinevad sündmused aga sunnivad teda minevikku tunnistama ning saab selgeks, et minevikule selga pöörates ei saa sinust uut inimest. 

Minu lemmik oli Sam - veider uus poiss koolis, kes keeldus täitmast koolis kehtestatud reegleid riietusele ja isegi koolitöödele. Samal ajal oli ta ilmselgelt tark ja loomulikult mulle ülitähtis - mängis saksofoni. Nii oli oluliseks teemaks ka sildistamine ja see, et kes on tegelikult inimesed, kes teisi "veidraks" vms viisil määratlevad. 

Sami isa oli samuti muusik ning nad reisisid palju ringi. Nii oli Sami väike protestimeelsus või pigem iseseisvus mõistetav. Tema kaudu tulid just parimad mõtted selles osas, kuidas tuleb endaks jääda ning et sõpradele meeldimiseks ei peaks ennast kaotama. 

Mulle tõesti väga meeldis ning tõesti kuidagi eatu lugu ja väga mõnus lugemine. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: