esmaspäev, jaanuar 08, 2024

H. Groen "Rõõm ja Rahu" (jaanuar III)

222 lk

2023, Eesti Raamat

Selle raamatuni jõudsin täiesti kindlalt vaid seepärast, et FB Lugemise väljakutse grupi selle aasta väljakutse üheks teemaks oli raamat, mille peategelased on vanemaealised inimesed. Olen Groeni raamatutest varem kuulnud, kuid raamatukogus haarasin riiulist selle kaasa vaid tänu väljakutsele. See on hea näite sellest, miks sellistel väljakutsetel tasub osaleda, sest nii see lugemiskogemus laienebki. 

Vanemaealiste tegelastega raamatud on mu huviorbiiti viimasel ajal rohkem tõusnud ka seetõttu, et mu enda käest on korduvalt küsitud, millal kirjutan sarja "Mõni õhtu romantikat" mõne raamatu, mille peategelased on vanemad. Olen siis vastanud, et ilmselt siis, kui ise vanem olen, sest ... no kõige lihtsam on autorina elulisi lugusid kirjutada ikkagi vanusest, kus ise oled või kus oled vähemalt olnud. Lihtsam, aga ... oma mugavuspiiridest välja sirutudes on ka muu võimalik. 

"Rõõm ja Rahu" oli algselt minu jaoks kindlasti kaugemale sirutumine ehk raamat, millist ma ilmselt pole varem väga lugenud. Kiiresti sai aga selgeks, et see teos meeldib mulle väga. 

Autori stiil on lennukas ja humoorikas. Väga mõnus lugeda. 

"Rõõm ja Rahu" on väike aiandusühistu, kus inimesed saavad siis endale osta aiaga majakese, kuid ühistus on ikkagi oma reeglid, mille järgi selles majakeses pead elama. 68-aastane (?) Emma ostab pärast mehe surma ühe sellise majakese ning hakkab aiandusühistu rõõmudest ja muredest osa saama. Kui mõni tegelane tänu endise kaaslase surmale soovib nüüd rahulikult vooluga kaasa minna, siis Emma on vastupidine- tema ei saa ülekohtule läbi silmade vaadata, sest tema surnud abikaasa ka nii ei teeks. 

Nii saab sellest üks humoorikas, kuid samas valus ja väsitav aiandusühistu uuendamise retk. 

Aiandusühistu esimees on tõeline ... no tema kohta kasutatakse igasuguseid sõnu. Fakt on aga, et ta kasutab vaimset vägivalda kõigi vastu, kes temaga kohtuvad ning koheselt mehe seisukohtadega nõus ei ole. Mingil põhjusel on praegu igas minu poolt loetavas raamatus mõni selline tegelane või siis ... äkki ma lihtsalt märkan nüüd neid teemasid rohkem. 

Hoolimata keerulistest tegelastest ja teemadest oli üldiselt tegu väga armsa ja helge looga. Mõnus ja kerge lugemine. 

Ilmselt võtan tulevikuski selle autori raamatud kätte. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: