reede, jaanuar 05, 2024

L. Jaanimaa "Äratundmishirm" (jaanuar II)

351 lk

2014, Kirjastaja Lea Jaanimaa

See raamat on pikalt mu raamaturiiulis seisnud ja nüüd siis jõudsin lugemiseni. 

Raamatu peategelane Meelika seikleb läbi mitmete sündmuste, kohtumiste ja kogemuste nii kodumaal kui Soomes. Ta on üksinda kaks poega täiskasvanuks kasvatanud, kuid seejärel endale maja ehitades lähevad asjad keeruliseks ning ta otsustab mõneks ajaks Soome tööle minna. 

Suurema osa ajast ma oleks tegelikult tahtnud Meelika peale karjuda ja öelda, et see pole ok, kui teised inimesed temaga nii käituvad. Ühelt poolt tugev naine, kuid teisalt kannatas välja paljud asjad, mida poleks pidanud, kuigi lõpuks ikka lõi pea püsti ja selja sirgeks. 

Ilmselt jällegi mõnegi inimese elu selline võis ollagi. Lea raamatud meenutavad mulle Margit Petersoni lugusid. Sellised realistlikud lood, mis mingisuguste inimeste jaoks võivadki päriselt elu olla. Jah, ma mõtlesin korduvalt ka sellele, et huvitav, kui palju autor enda lugu on sellesse raamatusse pannud. Küsimus, mida meilt kõigilt korduvalt küsitakse, aga ... no mul endal kerkis jah ka see küsimus. 

Ühelt poolt lihtne ajaviitelugemine, kuid samas Meelika elukäigud ja kogemused olid ka masendavad, nii et oleks kogu aeg nagu tahtnud raamatusse helgust süstida. Ometigi polnud aga tegu masendava looga. 

Palju oli loos aga eriti just vaimset vägivalda ja näiteid sellest, kuidas ei peaks laskma endaga rääkida või käituda. Selles mõttes ikkagi äratav teos, sest kusagil on ju ka sellised lood ja kogemused olemas. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: