kolmapäev, jaanuar 17, 2024

P. Hoffman "Jumala vasak käsi" (jaanuar VII)

424 lk

2012a, Pegasus

Mina olen üks nendest, kes enne raamatu lugemist piilub, mida teised Goodreads´is arvasid. Vähemalt natukene. 

Selle raamatu puhul ootas mind ees hulk ülinegatiivseid arvustusi. Nii asusin lugema üsna madalate ootustega. 

Minu jaoks läks lugu aga üsna kiiresti käima ning haaras kaasa. Loetu tundus kuidagi värske ja uudne ning samas ka vana ja tuttav. 

"Jumala vasak käsi" on noorteraamat, mille peategelaseks on 14-aastane Thomas Cale, kes on kogu oma mäletatava elu elanud Lunastajate Varjupaigas. See on koht, kuhu Lunastajad on kogunud noored poisid, kes on kas röövitud või ostetud ning neist kasvatatakse sõdureid. Vähemalt neist, kes kogu selle julma ja vägivaldsete karistuste rohke treenimise lõpuks ellu jäävad. 

Thomas Cale juhtub nägema ühte tavapärasest veelgi julmemat juhtumit ning selle tulemusena on ta ainsaks võimaluseks Lunastajate Varjupaigast põgeneda. Seejärel saab piiratud aladel ning kontrollitud mõtteviisi järgi treenitud poisi jaoks selgeks, kui palju on veel asju, mida neile pole räägitud ja millest nad ei tea. Poisi senised vägivaldsed oskused saavad aga ka varjupaigast väljapool korralikult rakendust. 

Ilmselt oli lugu mulle seepärast haaravam, kuna mul on teoloogia magistrikraad ning loo käik ning mitmedki mõtted on religiooniloo tõlgendused ning põnev oli näha, kuidas seda võiks ka näha. Loomulikult oli lugu ikkagi ilukirjanduslik, aga Lunastajate võitlus oma ainsa ja õige usu eest ning kogu õpetus, mida poistele vägivaldselt peale suruti, on ajaloost meile täiesti tuttav. Ühe tegelase kohta kirjutas autor lõppsõnas, et tema mõtteviisi jaoks laenaski autor Schopenhaueri mõtteid (mitte, et ma Schopenhaueri mõtted teoses koheselt nimeliselt oleks ära tundnud, aga lugedes juba jäid silma küll ning pärast lõppsõna lugedes sain aru, miks need mõtted koheselt kõnetasid).  

Jah, võiks vinguda maailma loomise osas, sest kohati jäi ikka infot puudu. Samuti tuli tegelaste puhul ise palju juurde mõelda, kuid minu jaoks suurema osa ajast see ei seganudki. 

Armastuslugu, mida mina ikka teostest otsin, oli teoteetiliselt olemas, aga ... no ma pigem mõtlen, et seda nagu poleks, sest selle kirjeldamine andis küll soovida. No näiteks noorte esimene vahekord mainiti ära seejärel, kui see oli juba toimunud, aga minu jaoks polnud üldse nende suhe veel nii kaugel, et see üldse võimalusena õhuski oleks. Samas sündmuste mõjutamiseks oli seda armulugu ikkagi vaja, nii et põhimõtteliselt oli jah olemas, kuid see polnud osa, mis mind teose juures hoidis. 

Tänu sellele kõigele (või sellest hoolimata) oli minu jaoks tegu teistsuguse noorteraamatuga. Ma pole kindel, kui nauditav võiks see raamat noortele endile olla, kuid mulle meeldis. Samal ajal tean, et inglise keeles ma järgmist osa ilmselt küll lugema ei hakka. Eesti keeles siis jällegi olemas vaid triloogia 1.raamat. Tegevus jäi muidugi pooleli ning peategelased väga ebasoodsasse olukorda, kuid sellegi poolest on lugemist lõpetades sees kuidagi rahulik tunne. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: