esmaspäev, jaanuar 29, 2024

G. Doyle "Taltsutamatu" (jaanuar XI)

272 lk

2021a, Helios 

Ma armastan seda raamatut! 

Ma vihkan seda raamatut! 

Huh, mul pole õrna aimugi, mida ma selle raamatu suhtes tunnen. 

Alustame sellest, et ma hakkasin enda arust lugema ilukirjandust. Sest ma võtsin selle raamatu ilukirjanduse riiulilt. Sest ma teadsin kogu aeg, et see on ilukirjandus. 

Esimesest leheküljest oli selge, et see on hoopis midagi muud. Mõistmine, et mis see siis on, oli veel järgmine teema. 

Põhimõtteliselt on tegemist enesearengu raamatuga. Või pigem oleksin nagu juhtunud istuma diivanile, kui autor on terapeudi juures ning räägib ennast selgeks. Need olid umbes sellised mõtted ja lood, nagu mina oma terapeudile räägin. 

Kui lõpuks sain selgeks, et raamat pole midagi sellist, mida ma ootasin, siis läks juba hulga lõbusamalt. Tegelikult oli väga palju mõtteid ja teemasid, mis mind puudutasid ning tsitaate, mille oleks võinud ära märkida. Tsitaate oli isegi nii palju, et tegelikult ma märkisin ära vaid ühe, sest tundsin, et muidu oleks liiga palju neid märkima pidanud. 

"Taltsutamatu" rääkis endaks saamisest. Naisena ühiskonna, perekonna, ajaloo jms poolt peale surutud käitumistest ning hinnangutest väljumisest. Olen nende teemadega palju tegelenud. Olen aastaid püüdnud välja astuda rollist, kus "hea tüdrukuna" teed kõik parimalt ära. See pole lihtne. Harjumus ja ootuste tunnetamine on nii kõvasti sees. Ja ma pole ainus. 

Seepärast tunnen, et tegelikult see raamat kõnetas ikka väga palju ning on ülimalt oluline. Tähtis on lihtsalt teosele läheneda õigete ootustega. Mina olin valmis üheks kaasahaaravaks väljamõeldud looks, mitte eraldiseisvateks pildikesteks. 

Olulisim mõte, mis mul ilmselt lugemist lõpetades pähe kõlama jäi oli, et ... ma saaksin enda asjadest ju samuti kirjutada loo, mis ehk teisi samuti aitab ... Eks näis! 

"Taltsutamatu" on minu hinnangul hea lugemine kõigile naistele. Ja kõigile, kellel on naistega tegemist. 

***

Minu uue raamatu saad tellida siit: 

Minu värskeima noorteraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.

Kommentaare ei ole: