reede, aprill 15, 2022

J. Roosaare "Aktsiatega rikkaks saamise õpik" 2.0 (aprill X)

 348 lk

2021, Leguar Capital OÜ

Selle raamatu pealkiri "Aktsiatega rikkaks saamise õpik" ütleb sisu kohta kõik. Mida lubatakse, see ka teoses olemas on. 

Vahepeal tundus, et ma ei saagi seda raamatut loetud. Iga mõne lehekülje järel istusin enda aktsiaportfellis ja uurisin ja vaatasin, mis mul seal toimub. Lugesin viidatud lehekülgedelt oma aktsiaportfellis olevate firmade kohta jne. Ehk siis loetu pani mõtte tööle ning lükkas lisainfot uurima, nii et raamatu läbimine võttis selle võrra rohkem aega. 

Raamatute lõpetades sain aga enda jaoks selgemaks plaani, kuidas edaspidi investeerida kavatsen. Kindlasti küpses see mu peas juba eelmiste investeerimisraamatute lugemise ajal, aga nüüd sai selgemaks. 

Mul on varasemast loetud ka Roosaare eelmised raamatud, nii et teadsin umbes, mis mind ees ootab ja et mulle autori stiil meeldib. 

Selle raamatu tugevus on kindlasti kohalike olude kajastamine. Loetu on koheselt kohandatav. 

Sel nädalal loetud teiste investeerimisraamatute lugemise järel nägin ühel hetkel unes, et tegin endale IB kontot, mida mul tegelikult hetkel plaanis ei ole. Sellest raamatust oli hea julgustust saada, et ongi täitsa ok, kui alustan vaid Balti börsil ning mõneks ajaks sellest täitsa piisab. Ei peagi algul kõike oskama ja teadma, vaid algus võibki lihtne olla. 

Viimase aja lugemismaratoni kokkuvõtteks võin öelda, et teised Eesti autorid viitavad Jaak Roosaarele ja Kristi Saarele, nii et mõistlikum ongi kohe nende autorite teoseid lugeda, mitte viitamist neile. Tunnen, et kui ma vaid nende ning Taavi Pertmani raamatud oleks läbi käinud, siis praeguseks sellest infost ja teadmistest mulle piisaks (hmm, äkki see on muidugi ka see koht, et ma lihtsalt ei tea veel, mida ma ei tea ...). 

Õnneks või kahjuks lugesin "Aktsiatega rikkaks saamise õpikut" päeva, mil börs oli suletud. Käisin küll korduvalt piilumas ja uurimas, aga midagi teha ei saa. Näpud sügelesid küll. Nüüd on mõned päevad aega, et uusi teadmisi seedida lasta ja seejärel tegutsemist jätkata. 

Minu jaoks oluline osa oli erinevate ettevõtete analüüsimine. Sai sisse piiluda sellesse, kuidas ja mida üks investor jälgib ning vaatab. Õpetas aktsiate ostmise taga olevat mõttekäiku. 

Kindlalt võin öelda, et viimastel nädalatel loetud raamatute tulemusena on Rahakrati sõnastust kasutades "Eesti sendiblogijate maastik" laienenud, sest otsustasin, et hakkan "oma teekonda dokumenteerima" (intervjuu Rahakratiga on leitav "Aktsiatega rikkaks saamise õpiku" lõpus). Minu postitused on leitavad siin: Helinvest: alustava investori märkmed (aprill 2022).   

Seda raamatut julgen teemast huvitatutele kindlasti soovitada. Algaja investorina ma panustakski eestimaistele autoritele ning tutvuks alustuseks nende sellealaste õpetustega.

***

Ukrainakeelse lasteraamatu "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" saad tellida siit: ukrainakeelne lasteraamat
 
Minu uue noortraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.  

Kommentaare ei ole: