pühapäev, aprill 03, 2022

V. Roth "Four. A Divergent Collection" (aprill I)

 285 lk

2014, HarperCollins

Raamatukogus seda raamatut nähes olin igast otsast rõõmus ja üllatunud. Aastaid tagasi oli "Lahkulööja" sari üks neist, mis mind düstoopiliste noortekateni tõi. Enne seda olin ainult ja ainult realistlike lugude inimene. Millegi pärast oli minust täitsa mööda läinud, et selline "Lahkulööja" eellugu olemas on. 

Sarjade eellugude lugemine pole mul siiani väga õnnelikult läinud. Näiteks minu teise suure lemmiku "Näljamängude" eellugu "Laululindude ja madude ballaad" mind väga ei köitnud ning endisesse maailma tagasi ei viinud. 

"Four" koosneb lühilugudest, mis on näidatud läbi Nelja silmade. 

"Four" viis mind kindlasti tagasi "Lahkulööja" maailma. Sündmused, kohad ja inimesed olid täiesti äratuntavad ja olemas. Samas oli see kõik kuidagi liiga tuttav. Tobiase enda eellugu oli veidi rohkem avatud. Tema uude kilda minek oli aga suht sarnane Trisi killavahetusega. 

Kõik sündmused, mis olid nüüdseks Nelja vaatenurgast ümber kirjutatud olid täiesti tuttavad. Seepärast häirisid kohad, milles oli Trisi ja Nelja vestlusi muudetud, kuigi need on ju igale fännile filmist või raamatust juba pähe kulunud. Hmm ... või tegelikult - äkki need läksid raamatuga kokku, aga filmis küll olid jah vestlused teistsugused. Tegelikult ma raamatust ei kontrollinud. Kuna sündmustes uusi ja ootamatuid juhtmeid väga ette ei tulnud, siis jooksis aga kogu aeg pilt filmist silme ees. 

Lugesin seda raamatut päris hea meelega. Väga kuhugi kinni ei jäänud, aga ... ega väga midagi erilist ja ootamatut mulle osaks ei saanud. Pigem oli tore vanade sõpradega koos veidi aega veeta, kuigi aegajalt oli kuidagi selline kohmetu vaikuse tunne. Raamatu lõpus oli päris hea, et see otsa sai, sest pikemaks poleks küll olnud mõtet seda kordust venitada.

***

Minu kirjutatud ja kirjastatud raamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! 

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" , "Ütlemata sõnad" ja "Mälestusteta suvi".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.  

 

Kommentaare ei ole: