laupäev, aprill 09, 2022

K. Saare "Kuidas alustada investeerimisega" (aprill IV)

 144 lk

2018, Asrai Capital

See on raamat, mis kindlasti toob lugeja investeerimise juurde. Kui minu puhul poleks Pertmani raamat "Alustava investori käsiraamat" seda juba teinud, siis selle teose lugemise järel oleksid esimesed sammud kindlasti tehtud saanud. Nüüd siis lihtsalt julgustas see raamat mind jätkama.  

"Kuidas alustada investeerimisega" on asjalik raamat nii päris alustajale kui neile, kel esimesed sammud tehtud. Peatükid on lühikesed ning ühtegi teemat liiga pikaks ei venitata. Ongi justkui sissejuhatus kõigesse. Esimene julgustav tutvustus, nii et huvi tõuseb, aga ei tule tunnet, et asi on liiga keeruline ja segane. 

Kogu lugemise aja oligi kuidagi selline turvaline ja toetav tunne, mis muudkui suunas edasi. Samas olid erinevate investeerimisviiside ja tegevuste või tegevusetuste miinused ja ohud ilusti välja toodud. Lugedes on tunda, et autor teab, millest räägib ning mõistab, mida lugejad võiks tahta küsida. 

Millegi pärast alustasin lugemist lõpust, kus Kristi tõi välja 10 olulist sammu tegutsemiseks. Seejärel mõtlesin õhtul alustuseks mõned leheküljed lugeda. Tund aega hiljem kella vaadates mõistsin, et seda raamatut ei saa korraks kätte võtta. Lugemine läks lihtsalt ja loomulikult. 

Kristi alustab üldisemast rahaasjade kordategemise teemast. Sellest olen ka ise korduvalt kirjutanud (nt raamatus "30 sammu laenuvaba eluni") ja ka loomulikult kogenud, et rahaasjadest meil jätkuvalt väga ei räägita ja seda teemat tõstatada on kuidagi vale. See aga toob kaasa teadmatuse ning kehvas seisus rahasjad. 

Järgmistes osades läks teema veelgi põnevamaks ning juttu oli sellest, kuhu ja kuidas investeerida. Kes ootab konkreetseid juhiseid, et mitu ja millist aktsiat osta jne, siis neid muidugi ei ole. Samas on olemas korralikud kirjeldused kõigi olulisemate varaklasside kohta. 

Minu jaoks oluline teema oli eraisiku ning firma alt investeerimine. See on asi, millele päris palju mõtlen. Samas sain selgeks, et ka sel teemal lõplikult selget vastust ei ole. 

Kõige olulisem sõnum minu jaoks oli läbi raamatu, et kõige olulisem on alustada. Teed muuta saab alati, aga tähtis on teele minna. Enda tee saab parimalt leida seda käies, mitte hirmunult tee kõrval oodates. 

Tänase poliitilise olukorra suhtes samaaegselt kõige tabavama ja vaimukama tsitaadi leidsin väärismetalli puudutavas peatükis: 

"Kui usud riigi sissetungi või tänapäevase maailmasüsteemi lõppu, siis oleks võib-olla mõistlikum panustada ellujäämiskursustele ja aiapidamise õppimisele." (lk 87)

Vaatan siin töötoa aknalaual kasvavaid taimi ja mõtlen, et ... ilmselt sai eelmisel kuul veel üks õige investeering juba tehtud. Lihtsalt tore oli sellisest raamatust sellele aiapidamisele panustamisele kinnitust saada. 

Ma tõesti ei tea, miks ma seda raamatut varem ei lugenud. Kui investeerimisega mingit seost veel pole, siis lõpuosa võib ehk veidi keeruline tunduda. Samas võib aga siis keerulised osad ju algul lugemata jätta, alustada tegutsemist raamatu alguse järgi ning mõne aja pärast teos uuesti ette võtta. 

Üks põhjus, miks ma seda raamatut varem vist ei lugenud oli see, et kõik lugesid. Mul tekitab alati kahtlusi, kui "kõik" midagi teevad. Nüüd aga saan aru, miks need kõik seda raamatut lugesid ja need ülejäänud kõik, kes pole veel lugenud, võiksid nüüd selle ära teha, sest rahaasjade korrastamise ning investeerimise teemal annab julgustust küll.


***

Ukrainakeelse lasteraamatu "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" saad tellida siit: ukrainakeelne lasteraamat
 
Minu uue noortraamatu saad tellida siit: "Mälestusteta suvi", 2.osa. 

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud üle 30 raamatu. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" , müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt.  

Kommentaare ei ole: