kolmapäev, detsember 29, 2021

J. Allen "Fantaasiantsüklopeedia" (detsember XVI)

144 lk

2006, Sinisukk

See oli küll vahva lugemine. Alustasin seda raamatut novembris, kui NaNoWriMo käigus koos paljude teiste kirjanikega üle maailma hoogsalt järjekordset romaani kirjutasin. Siis ei tahtnud midagi pikemat ise lugeda, kuid kirjutamise vahele oli mingeid uusi mõtteid ikka vaja. 

Sellised raamatud on kirjaniku hea abimees. Kui mõte jookseb kinni, siis on mõnus selline raamat suvalisest kohast lahti lüüa, et saada mõtteid, kuidas oma lugu jätkata. See ei tähenda, et ma elulisse noorteraamatusse seepärast mõne fantastilise olendi sisse kirjutaks, aga mingeid mõtteid see annab. 

"Fantaasiaentsüklopeedia" algab hoiatusega, et raamatus kirjeldatud olendid on kõik olemas. "Võib-olla mitte füüsiliselt .../---/ kui loete nende lugusid, siis tulevad nad teie juurde." Tutvustatavate tegelaste hulgas on kujumuutjad, merineitsid, surma sõnumitoojad, poltergeistid jne. Ehk igasugused põnevad olendid. 

Mulle meeldis, et iga teema juures olid välja toodud raamatud ja filmid, milles need tegelesed tegutsevad. Ilmselgelt oli paljude teemade juures kirjas "Harry Potteri" mõni osa, Tolkien, C. S. Lewis vms. Leidsin ennast korduvalt mõtlemas, kui mitte-loomingulised tegelikult kuulsad autorid on - tegelased ja ideed, mida nende teostes hindame, on tegelikult ju suures osas mütoloogiast pärit. Ja seda erilisem on, kuidas autor on aasta(tuhande)id teada olnud lood keeranud looks, mis tundub uudne ja värske. Vägev!

See raamat jääb kindlasti mu raamaturiiulile, et mõne järgmise teose kirjutamise ajal seda vajalikul ajal uuesti sirvida saaks.

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: