laupäev, detsember 25, 2021

S. Zarr "Ühe tüdruku lugu" (detsember XII)

184 lk

2017, Päikese Kirjastus

Selle raamatu lugemine lõppes küll suht tunnetevabalt. Pool raamatut oli loetud, kui ikka veel ootasin, et millest see lugu siis räägib. 

Peategelase Deanna elu mõjutab mitu aastat tagasi toimunud sündmus, mil ta jäi 13-aastasena isale vahele endast vanema poisiga seksides. Sellest sai suur lugu, mis rikkus ära tüdruku suhte isaga ning tegi temast koolis kõigi poolt "litsiks" kutsutud tüdruku. 

Deanna vend sai noorelt lapse ning elab koos lapse emaga samuti nende vanemate juures. Sellest tulevad omakorda pinged nii noorte vanemate enda vahel, kuid ka omakorda tülid Deanna isaga. 

Lisaks veel näputäis probleeme sõpradega.

Ehk rahulik igapäevane elu, mida püüti näitada tohutult skandaalsena. Väga raske oli tegelastele kaasa elada, sest probleeme ju polnud, vaid olid lihtsalt olukorrad, millega oleks tulnud tegeleda, teemad, millest oleks tulnud rääkida. 

Loo tempo oli väga aeglane ning sündmustevaene. Tegelaste samatus ajas närvi. Äkki ma olen praegu ka liiga kriitiline selliste asjade suhtes. No näiteks on minu jaoks arusaamatu, et sul on kaks noort, kes mõlemad töötavad, neil on kahe peale vaid üks laps ja nad ei suuda endale väikelinnas oma kodu võimaldada. Ja lahendus (noorteraamatus!) on see, et võetakse väikelaen??? 

Kogu see lugu oli jah minu jaoks abitu ning ma ei näe, kuidas sellest raamatust mõnele noorte teemale positiivse lahenduse või tõuke peaks saama. Pigem soodustab see raamat abitust. Mulle vähemalt küll tundus nii. 

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: