neljapäev, detsember 09, 2021

T. Lehtsaar "Suhtlemiskonflikti psühholoogia" (detsember IV)

 279 lk

2008, Tartu Ülikooli Kirjastus

Igaüks võiks teada, kuidas tüliteseda. Eks ole? 

Konfliktid on osa meie elust. Nii tundus raamatu pealkiri minu jaoks paljutõotav. Tegelikult seisis raamat pikalt riiulis, seejärel läks ka lugemisele päris pikalt aega.

Tõnu Lehtsaar on minu jaoks aastaid olnud õppejõud, keda on ülimalt põnev kuulata. Seda erinevatel teemadel. Päris tükk aega tagasi lugesin tema kogumikku "Kümme korda ühte jõkke". See meeldis küll väga.  

"Suhtlemiskonflikti psühholoogia" oli aga veidi keerulisem. Ilmselt oli see mõeldud ülikooli õppetöös kasutamiseks ning teaduslikku osa oli teoses päris palju. Näited konfliktidest olid küll päris elulised ning tuttavad. Keerulisema teksti aitasid kokku võtta peatükkide lõpus olevad mõttekillud, milles olulisem välja toodi. 

Minu jaoks üks olulisemaid mõtteid oli, et on kaks olukorda, mis toovad inimeses esile selle, kes ta on- konfliktid ja määramatus. Ehk pinged ja ootamatud ning keerulised olukorrad, kus pole teada, mida ja kuidas teha, on need, milles inimene näitab, milline on tema tõeline loomus. 

Seda raamatut lugedes sai aga veelgi selgemaks, kui keeruline asi see konflikt ikka on, rääkimata konfliktide lahendamisest. Samas oli põnev lugeda konflikti astmetest jms teooriat ning mõelda, et kuidas see elus päriselt toimibki. Nii et taaskord tõestus, et mõtleme küll inimestena, et oleme väga unikaalsed, aga tegelikult töötame täiesti kirjeldatavate seaduste ja süsteemide järgi. 

Keda teema huvitab, siis kindlasti võib lugeda, kuid kõige lihtsam lugemisvara see pole!

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




 



Kommentaare ei ole: