laupäev, detsember 11, 2021

K. Piiper "Topelt D" (detsember VI)

 296 lk

2021, Varrak

Kas sa tead, kes sa oled? 

Ja kui tead, kas julged see olla? 

Need olid minu jaoks selle raamatu põhilised küsimused. 

Nagu ilmselt mitmedki teised lugejad, arvasin juba suht algul, et tean, mida see topelt D tähendab. Üllatus-üllatus - lõpus tuli välja, et arvasin täitsa valesti ning lugu läks suunas, mida ma ise polekski arvanud. 

"Topelt D" kulges minu jaoks noortele ning täiskasvanutele mõeldud raamatu piiril. See on ilmselt ka loogiline, kuna üks peategelastest Karmen õpib gümnaasiumis, teine peategelane Diana on aga 30-aastane. Seega sobib minu arust see raamat lugemiseks ka pigem vanemate klasside õpilastele ja sealt edasi. 

Karmeni elus annavad tooni vanemate lahutus ning selle segased tagamaad. Diana aga on ilmselges sõltuvuses iluoperatsioonidest, mis ikkagi õnne tema õuele pole toonud. 

Ühelt poolt on selles teoses tavapärast koolielu ja noortevahelisi suhteid. Ootamatult lisandub kriminaalne liin. Lisaks vaimse tervise teemad ning enesemääratlemine. Väga põnevalt kokku põimitud kogumik sellest kõigest. 

Ei olnud lihtne, ega helge lugemine, aga kindlasti mõtlemapanev ja väga erinevaid olulisi teemasid hõlmav. Kohati tundus, et teemasid ja tegelasi oli liiga palju, kuid selge oli, et lõpuks oli neid kõiki vaja. Ühelt poolt jäi pärast lugemist ebalev tunne sisse ... selline hirmunud. Kõige hirmsam on mõelda, et see kõik on võimalik ja raamatu tegelased olid väga realistlikud. 

Kokkuvõtlikult oli "Topelt D" noorteka ja põnevusloo segu, mis kindlasti jääb meelde ja paneb tükiks ajaks erinevatel teemadel mõtlema.

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud rohkem kui 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: