teisipäev, detsember 28, 2021

M. E. Gerber "Ettevõtlusmüüt" (detsember XV)

240 lk

2019, Loogiline OÜ

 Raamatu alapealkiri on "Miks enamik väikeettevõtteid ei toimi ja kuidas seda muuta". Üsna kiiresti sai selgeks, et see oli täpselt õige raamat, mida praegu lugeda. Järgmiseks aastaks enda ja kirjastuse plaane tehes oli just neid mõtteid vaja kuulda. 

Väikeettevõttes on lihtne unustada, kust algab ja lõppeb ettevõte ning kust sa ise. Ma lõin Heli Kirjastuse algul enda teoste kirjastamiseks. Nüüdseks on see laienenud nii teiste kohalike autorite kui ka tõlkekirjanduse kirjastamisele. Sellegi poolest on aga tegu minu ettevõttega, milles lõppkokkuvõttes vastutan kõige eest ise. Töid ja teenuseid tellin küll mitmetelt inimestelt, kuid otsustada saan põhimõtteliselt kõige üle. 

Nii olid tulevikule mõeldes raamatu "Ettevõtlusmüüt" mõtted vägagi valgustavad. Tegelikult polnud midagi väga revolutsiooniliselt uut, aga vajalikud teemad olid kokku pandud ning mõnusalt lahti selgitatud, nii et aitas ilusti enda ettevõtte peale mõelda. 

Kohe algul tegi autor selgeks, et tehniline töö ning ettevõte, mis teeb tehnilist tööd, on kaks erinevat asja. Eks kirjastuseski tunnen aegajalt, et olen mattunud tehnilise töö alla ning minu raamatud, mille kirjastamiseks kirjastuse lõin, jäävad avaldamata, sest mul lihtsalt pole aega ja jõudu neid kirjutada. Sain raamatust mitmeid nippe, kuidas seda muuta. 

Üldiselt oli teose mõte, et su väikeettevõte peaks olema selline, mida on võimalik korrata, mida saaks mõne aja pärast müüa, mis toimiks ilma sinuta. Enda kirjastuse puhul ma usun, et see jääb ikka alati koos minuga toimima, seega korjasin enda jaoks raamatust neid mõtteid, mis mind ikka kohe pildilt välja ei kirjutanud. Aga kes teab, mis ka minu kirjastusest tulevikus saab. Äkki tekibki millalgi vajadus, et see peaks ka ilma minuta toimima ... Praegu igatahes mitte. 

Umbes poole raamatust moodustasid vestlused Saaraga ehk fiktiivse tegelasega, kellega teooria praktilise näite najal üle korrati. Need vestlused minu jaoks väga midagi juurde ei andnud. 

Arusaamatuks jäi küljendamise stiil, mille puhul peaaegu iga lause algas eraldi realt (no põhimõtteliselt). Eeldan, et see jälgib originaalis kasutatud stiili, kuid ebamugav oli lugeda. 

Üldiselt aga väikeettevõtjale päris kasulik raamat ning eks järgmisel aastal on näha, kas suudan õpitu ka Heli Kirjastuses praktikasse rakendada. Loodan, et suudan.

***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 




Kommentaare ei ole: