reede, detsember 31, 2021

Lugemisaasta 2021

See oli taaskord minu jaoks rekordiline aasta. Seekord sai loetud nii, nagu ei kunagi varem - 100 raamatut aastas!!! Lõpuspurt oli 20 raamatut detsembrikuu jooksul. No ikka et saaks selle ilusa 100 raamatut kokku.

Miks seda vaja oli? Lihtne vastus- sest tahtsin. Maailmas on nii palju häid raamatuid ja aega nendega tutvuda nii vähe. Seega tuleb lihtsalt kätte võtta ja vaadata, mida üks või teine raamat annab.

Minu jaoks on eesmärgid motiveerivad. Nii sain rohkem raamatuid loetud just seepärast, et eesmärk oli ees. Heade raamatutega veetsin muidugi ikka nii palju aega, kui tahtsin. Eesmärgi poole liikumine tähendas aga seda, et mulle mitte meeldivatest raamatutest libisesin kiiremini üle. 

Samas on iga raamat sellega tutuvumist väärt. Keegi on võtnud aja, et seda kirjutada või koostada. Nii tean, et iga lugemine on raamatu ja kirjaniku jaoks tunnustus ning kui saan lihtsalt lugemisega raamatuid ja kirjanikke tunnustada, siis teen seda hea meelega. Eriti arvestades, mida kõike lugemine mulle endale annab.  

Viimased kaks aastat olen korrapäraselt Goodreadsi täitnud, nii et peale blogi on mu arvamused ning hinnangud nähtavad ka mu GR lehel siin: Heli Goodreadsis.

2022.a tuleb aga ilmselt pigem kirjutamise aasta. Ilmselt saab järgmise aasta lugemise eesmärgiks 40-50 raamatut. Viimased lugemised olid juba päris keerulised, sest endal oli mõtteid peas juba nii palju. 

Sel aastal jõudsid minu enda kirjutatud raamatutest lettidele 5 teost:
- Jõulud parima sõbraga - romantiline lühiromaan
- Tuhast tõustes - romantiline lühiromaan
- Ringiga tagasi - romantiline lühiromaan
- Uus tüdruk (Viivuranna gümnaasium, 1.raamat)- koos Lille Roometsaga
- 30 sammu laenuvaba eluni - lühike käsiraamat

Nüüd aga numbritest: 2021.a jooksul sai loetud 100 raamatut, mis oli kokku 23 619 lehekülge. Osalesin ka FB Lugemise väljakutse grupi suures väljakutses. Sealsest 53 raamatust sai loetud 39. Ülejäänud siis väljakutsevälised.

Viimase 15 lugemisaasta statistika on siis selline:
2007a- 13 raamatut
2008a- 19 raamatut
2009a- 24 raamatut
2010a- 15 raamatut
2011a- 13 raamatut
2012a- 14 raamatut
2013a- 26 raamatut
2014a- 27 raamatut
2015a- 32 raamatut
2016a- 16 raamatut
2017a-  34 raamatut, 9622 lehekülge
2018a-  36 ramatut, 10552 lehekülge
2019a- 66 raamatut, 16 675 lehekülge
2020a- 80 raamatut
2021a- 100 raamatut, 23 619 lehekülge

Ma olen väga tänulik igale autorile, kes on kirja pannud loo, mida mina nautida sain või sellise, millest õppisin selle kohta, mis mulle ei meeldi. 

Mõnusat uut lugemis- ja kirjutamisaastat meile kõigile! 

Elumuutvaid lugemiselamusi!  

p.s. sarnaselt varasemate aastatega loetud raamatute nimekirja enam teha ei viitsi, kuid panen siia pildirea Goodreadsist. 











***

Uued ja põnevad noorteraamatud leiad Heli Kirjastuse kodulehelt! Sobivad ka südamest noortele lugejatele!

Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud umbes 30 raamatut. Sealhulgas südamlik lasteraamat "Karupoeg Lukas tahab saada viiuldajaks" müstiline lasteraamat "Kolme pärna saladus" ning noorteraamatud "Lõpupidu" ja "Ütlemata sõnad".
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda mu kirjastuse e-poes siin! 

Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Osaliselt saad mu raamatuid kuulata Heli Kirjastuse youtube´i kanalilt. 

 

Kommentaare ei ole: